Podle Pardubického kraje málo využívané vlakové spoje na některých tratích mohou v roce 2018 nahradit autobusy. Jde prý o zbytečné náklady. Jedná se ze strany kraje o snahu jak zajistit lidem kvalitní dopravní obslužnost, nebo jde o klasický scénář (Zrušení vlakové dopravy, zavedení místo toho řady autobusových linek a časem posléze zrušení většiny autobusových linek)?

Od příštího roku uvažuje Pardubický kraj o omezení provozu na některých železničních tratích. Důvodem je minimální využití některých spojů a tím pádem zbytečné náklady, které by kraj mohl využít efektivněji. Náhradou za případně omezenou nebo zrušenou osobní železniční dopravu má být doprava autobusová.

„Omezení by se týkalo tratí 015 Heřmanův Městec – Prachovice, 016 Holice – Borohrádek, 017 Moravská Třebová – Chornice – Velké Opatovice (koordinátor Jihomoravský kraj), Chornice – Dzbel (koordinátor Olomoucký kraj) a trať 024 Mlýnický Dvůr – Štíty (koordinátor Olomoucký kraj),“ informoval náměstek hejtmana Pardubického kraje pro dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš.

„Na základě podkladů, dodaných dopravcem České dráhy, jsme provedli analýzu efektivnosti využití železniční dopravy na regionálních tratích Pardubického kraje a zjistili jsme, že na těchto úsecích není o tuto dopravu velký zájem,“ vysvětlil Michal Kortyš důvody omezení s tím, že by se týkalo pouze pracovních dnů a omezené či zrušené vlakové spoje by nahradily autobusy.

„Starosty obcí, kterých by se omezení mělo týkat, jsme oslovili a nyní čekáme na jejich vyjádření,“ řekl náměstek Kortyš a dodal, že případné omezení by mohlo být realizováno ke změně jízdního řádu, tedy zhruba v polovině června příštího roku.

„Ušetřené finance využijeme k doplnění autobusových linek v dotčených oblastech a k posílení rychlých spojů na těch tratích, kde cestuje velký počet osob za prací ze vzdálených koutů našeho kraje. Samozřejmě mám stále na paměti, že jsme tady od toho, abychom zajistili kvalitní a efektivní dopravní obslužnost v celém kraj,“ uzavřel Michal Kortyš.

Zdroj: Pardubický kraj

Odborná reakce ing. Antonína Minaříka

Sdílej