Záhada dvacetileté výluky: Kralovice-Mladotice
prosinec 2016

V roce 1997 se na trati Rakovník-Mladotice vedoucí mezi Plzeňským a Středočeským krajem z důvodů nevyhovujícího technického stavu uzavřel úsek z Čisté do Mladotic. V roce 2001 byl obnoven provoz mezi Čistou a Kralovicemi, oprava necelých deseti kilometrů trati tehdy stála 38 milionů Kč.

Jedenáctikilometrový úsek do Mladotic zůstává ve výluce. V roce 2015 byla zorganizována petice za opravu trati a obnovení provozu, kterou podepsal i prezident Miloš Zeman. Na úsek trati Kralovice-Mladotice se zaměřuje video připravené v rámci dokumentárního projektu Záhada lokálek.

Hlavním záměrem projektu je stejnojmenný dlouhometrážní film o vývoji a okolnostech provozu regionálních železnic v České republice. „Cílem je podpora a oživení lokálek. Záhada spočívá v tom, že existují objektivní a racionální důvody pro jejich zachování, přesto dlouhodobě dochází k nesmyslné redukci,“ vysvětluje autorka projektu a režisérka Andy Primusová.

Natáčení probíhá již rok. Na zdevastované trati mezi Kralovicemi a Mladoticemi byl štáb loni v únoru a v květnu. „Vzhledem k tomu, že se do filmu dostane jen malá část veškerého natočeného materiálu, nabízí se jeho využití ke kratším dokumentárním formám, cyklus Záhada lokálek report je jen jednou z několika připravovaných rubrik. Situace na rakovnické trati se bude ještě vyvíjet, budoucnost je nejistá. Zveřejněné video je zatím první částí Záhady dvacetileté výluky, kterou bych ráda později doplnila o další souvislosti,“ plánuje Primusová.

Sdílej